onsdag 11 augusti 2010

KARTOR


Bild Svenskt Tenn


TRENDIGA KARTOR I HÖST

Bilden från gårdagens inlägg fick mig att reflektera lite över trender... Är det bara jag eller märker ni också att det är väldigt mycket kartor just nu? De dyker upp överallt i magasin inför hösten och man kan inte annat än att förföras av de grafiska trycken... Kudden Världskartan av Josef Frank ovan ligger högst upp på önskelistan just nu och skall inhandlas så fort jag får tid att ta mig till Svenskt Tenn . På bilden jag visade igår syns kartor på två kuddar...



Bild Svenskt Tenn


Lite för färgglatt för mitt eget hem, men denna vackra bild tycker jag ändå representerar en fin stil så jag visar den igen. Här är Världskartan-kudden i härlig blandning med andra Frank kuddar. Märk väl att Manhattan-kudden (som också är en karta...) också fått hedersplats längst fram.



Bild Ralph Lauren Home


Out to Sea Map från Ralph Lauren, skulle vara underbar i barnens rum...



Bild Sandbergab.se


Även svenska Sandbergs tapeter har gjort sin version av kartan i deras vår och sommarkollektion. Denna tapet dyker upp i alla möjliga stylingbilder i inredningsmagasiner just nu. Finns i tre färgställningar.


Eller varför inte en accessoar till dig istället för hemmet?? :) Denna klassiker från Svenskt Tenn är alltid gångbar, svenskt-tenn väskan i Manhattan tyget!

Imorgon ska jag iväg på nya trendspaningar på Formexmässan! Återkommer vänner.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar kartor! och särskilt sjökort! :-)

    SvaraRadera
  2. Kartor är vackra! Vi hade en fin stor "karttavla" som vi, av en outgrundlig anledning, gjorde oss av med under en flytt för fem år sedan.
    Manhattan ligger högt upp min önskelista. Men jag fortsätter att fundera på i vilken form, har ett par olika idéer.

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt inlägg! Du har så mycket fina bilder, jag vill också köpa kudden :)
    Anna

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!! Så inspirerande.

    Malin

    SvaraRadera