fredag 15 oktober 2010

HÄNGA TAVLOR


Bild Elle Interiör 


Piffa i helgen...

Så var det fredag igen, tjohoo! I helgen tänkte jag ta tag i mina vita väggar hemma. De är arkitektigt uber-vita och tomma, och det är absolut inget statement det är mer "skomakarens barn" för mina väggars del. Uppdrag, hotellkoncpet, lobby, restaurang - inga problem. Den och den konsten, häng så där. Och med såna ramar. Klart! Snyyyygt. Men hemma hos mig... glöm det. Ska jag leva med konstinköpet? Vilken färg på ramar? Ska jag hänga symmetriskt eller bara som det faller sig? Väggen bakom soffan eller väggen över sideboardet? Båda? AAAH! Jag tänker garanterat för mycket kring det, jag tror jag bara får börja med en tavla på en liten spik på känn. Jag lägger upp lite bilder för min egen inspiration, så varsågod Karin - välj och vraka. Men bestäm dig!



Snygg variant med tre tavlor över sideboardet. Lugnt och snyggt intryck. Behöver en serie tavlor till detta, då motiven läses som en serie.



Favoriten. Denna bild har jag visat i ett tidigare inlägg här. Nu har de möblerat om lite och den dyker upp i månadens Elle Interiör. Jag har lite så här redan hemma, fast om det svarta byts ut mot grått. Basen vitt, mer vitt, grått och valnöt. Kanonsnygg tavelvägg. Många tavlor och större intryck. Blir toppen över mitt sideboard som sträcker sig utmed ena sidan i mitt vardagsrum. Här har man blandat svarta och vita ramar. (I hörnet min älsklingslampa från Jielde som jag tjatat om i tidigare inlägg...)



Några få tavlor... som står?


...eller jättemånga som täcker en hel vägg? Tror det här blir i mesta laget för min del, men det var väldigt välgjort och snyggt komponerat tycker jag.



Bra igen. Snyggt, välkomponerat, väl avvägda färger och rammix.





Hmmm.... tål att funderas på. Men någonting blir det, och det får ni se här sedan.

Önskar dig en fantastisk fredagseftermiddag!

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att se vad det blir! Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Vad är det för fåtöljer ?

    SvaraRadera