tisdag 23 november 2010

BEKANT LUNCH



Idag är det tjyv-vinter ute, kallt och vindpinad snöpisk i ansiktet. Det låter det. Men jag hade en trevlig lunch, på ett bekant ställe i Stockholm. Jag var på Malmen på Söder, och blev glatt överraskad. Det är ju doos arkitekter som gjort konceptet, och jag jobbade där då och var med och tog fram mycket av produkterna i restaurangen. Det blir alltid lite skumt när man ser verkligheten efter att den levt som små tyglappar, skisser och bilder på valda stolar och bord på ens skrivbord i månader. Som att kliva in i sin egen serievärld, om ni förstår vad jag menar. Nu gjordes ju Malmen redan 2008 men jag kikade aldrig på det när det var heeeeeeeeelt klart. Sofftyger, pufftyger, kuddarna från mimou, japp japp japp, känner igen allt :)
Tofsarna är ett trevligt inslag, de hänger lite överallt - några är i vägen :/ - men de flesta hänger jättefint. God mat och trevligt sällskap på det, kanon. Sällskapet och jag hade gemensamma bekanta, visst är det märkligt när man upptäcker det i de minst anade situationer?
Visar lite bilder från Malmens restaurang, jag har även en sida i min portfolio från detta uppdrag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar