torsdag 2 december 2010

ETT VACKERT JULHEM


Bild sköna hem

Nu börjar det bli lite "julvarmt" i kläderna, idag åt jag min första jultallrik på representation. Men man får passa sig så att man inte har tröttat ut sig på julentusiasmen innan själva julen infaller. I vilket fall är det redan andra advent till helgen, och vi har bara ett blygsamt fönster med ett lysande julstjärneregn, och det är i barnens rum. Så jag måste pusha mig själv för lite mer inspiration. Detta hem (även det ifrån senaste Sköna hem) är så sagolikt vackert, det bara sjunger lite blygsamt men är ändå så dekorerat. Gillar fönsterbehandlingen, två granris-ringar i tjocka sidenband. Så very classy indeed.


En mullig mistelkvist, skriver jag upp på listan nu. Köp köp.


...och den där fina krukan med ett olivträd i, när ska du skaffa den Karin? Inte just nu till julen, men nån gång måste jag försöka, även om alla med gröna fingrar säger att de är så svåra.


Återigen de fina fönsterkransarna.



Verkligen vackert julhem, nu har jag några fler ideer i alla fall. Skall ta tag i hemmet nu. Julmys väntar.

2 kommentarer:

  1. Det här med olivträd inomhus har jag fundert över - klara de verkligen inomhusluften? Jag har alltid ställt mina svalt och ljust på vintern. Detta året står de dock i oisolerat förråd, mörkt. Känns tveksamt om de kommer att överleva då vi redan ha -12 i Gbg.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet. Alla har samma erfarenhet, att de är så svåra :/ Men hur gör de i inredningsmagasinen så här i vintertid, de kanske bara köper ett snyggt träd lagom till plåtning ;)
    Jag tror att jag avvaktar till i vår i alla fall, för som du säger så är ju detta med övervintringen ett gissel...Hoppas dina klarar vintern!

    SvaraRadera