fredag 18 mars 2011

GRAFISK HALL


Bild Eklund Sthlm NY

I samma våning som denna spiraltrappa hittar man denna häftiga hall. En svartvit grafisk manifestation, med sjyssta trädetaljer som värmer. I hallen är det ju alltid tacksamt att ta ut svängarna, då man sätter en ton för resten av huset, en liten teaser. Och eftersom man bara befinner sig i hallen i kortare perioder är det så lyckat att ta i lite extra just här. Man tröttnar inte lika lätt som att tex ta ut designsvängarna i köket eller vardagsrummet, där man vistas mycket längre perioder. Ovan ett praktexempel på ett design-statement så fort man kommer innanför dörren, alltså!

2 kommentarer:

  1. Håller med! Hallen är viktig. Vi var SÅ nära att välja ett vitt- och svartrutigt marmorgolv i vår hall. Skulle varit SÅ snyggt... men kända att det finns mer familjevänliga hallgolv. Ångrar mig lite så här i efterhand, ibland måste estetiken gå före det praktiska, blir så trist annars =).

    Vad tycker du om "Hang it all"? Skulle du kunna tänka dig den i din egen hall eller den kanske inte är din stil? Nyfiken! =)

    Ha en hääärlig helg!!
    /Linn

    SvaraRadera
  2. Hej, ja, visst var det en snygg hall! Själv valde jag en kalksten som var samma färg som parketten intill hemma för vi har ett modernt radhus. Men hade jag haft ett större hus med större hallyta (och gärna sekelskiftesstil) hade jag valt svart vitt rutigt aaaaaaaalla gånger. Det är så klassiskt och syggt.
    Jag tycker Hang it All (av Eames) är fantastiskt snygg! Men jag har så liten hall att jag valt att inte ha något på väggen alls utan gömmer allt bakom spegelgarderober. Titta gärna under

    http://studiokarin.blogspot.com/2010/09/hallen.html

    så ser du. Men jag skulle vilja ha den i mina döttrars rum!

    :)
    Karin

    SvaraRadera