måndag 16 maj 2011

SOBERT GRÅ INREDNINGSDESIGN

Bild Elle Interiör

Förra veckan visade jag ett hus med grymt snyggt designad uteplats med pool och platsbyggd utesäng. Jag lägger till hela hemmet så har jag det i inspirationsmappen här på bloggen. Inredningskonceptet fortsätter i den enkla vit-grå-svarta skalan, och det är väldigt stilfullt gjort. Ska man hålla det monokromt som i detta hem får man istället skapa liv och atmosfär med texturer och fina kontraster. Och de har man gjort här. Blankt, matt, speglar, lite stilleben och alla nyanser från vitt till svart som går att få. Olika material som metall, trä, testilier - allt i samma skala. Verkligen proffsigt gjort.


Köket i monokromt.Och lite växtgrönt så klart. Man fortsätter på monokromt men med den rika materialblandningen: glaskristall, plexiglas, sten, trä, textilier....


Badrummet i samma skala, i industriell vintagestil.


Till och med barnrummen har fått denna monokroma grund, men med en varsin accentfärg för lite mer "barnvänlig" design. Och så fina fototapeter på vad jag gissar är hemmets barn. Snyggt!
Nu, nya vecka, ska jag ta tag i massa "måsten"... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar