tisdag 5 juli 2011

KUDDAR KUDDAR KUDDAR TILL ALTANSOFFA

Bild via Blackballoon

Har fått en förfrågan av en kär vän vart man hittar kuddar till sin altansoffa? Så här kommer ett snabbt inlägg med ett par kanontips på nätbutiker som säljer en uppsjö av snygga dekorkuddar. Blackballoon är en finfin nätbutik med en trevlig innehavarinna som jag kan rekommendera. Maaaaassa snygga kuddar, och dessutom fraktfritt i sommar! Bilden ovan är från den sidan, med ett urval av snygga sommarkuddar.

 BILD via Scandinavian Brands Online

En annan med extremt många kuddar och en bra site enkel att välja ifrån - Scandinavian Brands Online. Ett annat bra tips är Inreda. Och du G, kolla Himla-butiken i Sickla - 30% rabatt på allt nu :)))



Och själva sittkuddarna har jag skurit till i kallskum, 5 cm tjock. Jag köpte en madrass-stor platta kallskum (finns i stora tyggrossistbutiker) och klippte till 60x60 cm plattor. Eller mer exakt: klipp till i 58x58 cm rutor så får skumkudden platsbättre inuti kuddöverdraget. Mina överdrag har jag köpt på Bruka, men även IKEA har ofta stora överdrag. Lycka till, ser fram emot en latte på din soffa :)




1 kommentar:

  1. Lovely!! Ska kolla in alla sajter bums! Men du en annan fråga, innerkudden av kullskum är ju rak i sina kanter så att säga. Och ett kuddöverdrag, som ofta är tänkt till icke sittvariant, o mer bulliga, har ju bara en kantsöm. Blir det knasigt på ngt sätt? Eller trycks kanterna ner på kallskummet. Eller är det ngt man verkligen inte bekymrar sig om? Min fråga är alltså, kan man välja vilket kuddöverdrag som helst så länge måtten är rätt:-). Kraaam o tack!!

    SvaraRadera