torsdag 18 augusti 2011

FRISTÅENDE BADKAR - BADRUM I SEKELSKIFTES STIL

Bild Agent Bauer

Sitter och drömmer vid datorn, sekelskifteshus eller modernt... 20 miljoner eller 10? Bo-bubbla? Tjena, inte dessa hus inte. 300 kvm hit och 400 kvm dit. Jag ska titta på ett sekelskifteshus snart, men det är en riktigt härlig "renoverings-CHANS" - som ju är mäklarspråk för "ruckel". Hade jag ett sekelskifteshus så skulle badrummet få följa den arkitektoniska stilen tror jag. Jag gillar när husets arkitektur får sätta tonen på inredningen, dvs den arkitektoniska inredningen som kök och bad och snickerier och så. Man behöver absolut inte göra det korrekt som i ett museum. Men en liten flört med det gamla uttrycket mixat med modernt. Det hade jag gjort.

Bild Skeppsholmen

Idag visar jag fristående badkar med lejontassar på marmorgolvet... Men vänta nu, det har jag ju redan. Men dessa ytor som badrummen har i inlägget idag, åååååhhhhh säger jag bara. Tänk att svischa omkring där och mysa.

Bild Vakre Hjem

En riktigt gammaldags badbalja. Det här badrummet är ganska udda och helt grymt coolt, jag har visat det för länge sen, vill du se hela badrummet kika på det här inlägget. Ja, nu ska jag drömma vidare. Trevlig kväll önskar jag er :)


5 kommentarer:

  1. Ja är det nu man ska besinna sig... kikade på en fantastisk sommarstuga med lite för högt pris. Väljer att vänta. Drömmer om badkar nu när hösten är på ingång. Å härliga höst!
    /M

    SvaraRadera
  2. Haha... ja men att titta kostar ju ingentingg :)

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Jag undrar om högblanka vita kök börjar bli omodernt? Känns ju som det varit inne ett tag och typ 90% av alla kök har det idag..
    Tack på förhand för bra inspiration!

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym, och tack för din fråga. Jag resonerar kring denna - då du gav mig inspiration till att tänka efter! - på min blogg på Hus & Hem. Använd denna länk så kommer du till mitt svar

    http://husohem.se/New-Bloggar/Redaktionsbloggar/Inredning/inredningsarkitektkarin/Inlagg/?BlogEntry=19223

    Karin

    SvaraRadera