torsdag 24 november 2011

MITT DRÖMHEM

Bild Saltsjöbadsmäklarna


Nu har husletandet stannat av lite för vår del, inga nya hus ute nu. Så klart, eftersom julen lackar och säljsäsongen troligen är pausad. Men en och annan pärla finns kvar. Mitt drömhem är väldigt nära denna bild lånad från Saltsjöbadsmäklarna. (Ja, förutom de dagar då mitt ambivalenta jag vill ha det så här istället....) Byggt 1904 och har vackra snickerier och fönster, ooooh! Ett magiskt fint trappräcke och ett blyinfattat fönster i trappskaktet. Mmmmm. Med arkitektoniska detaljer som detta behöver man inte mycket mer för att skapa själ, den finns där redan i huset själv. Till och med maken kikade på husets annons och sa att "den där hallen (ovan) ser det ut som du bor i". Japp! Jag hade också haft ljusa gråvita väggar med vita snickerier, och troligtvis en äkta matta i övre hallen. Dessa mattor gör sig bäst med lite tomrum och ljust runtomkring sig. Och med ett vackert blyinfattat fönster behöver man inte konkurrera med massa tavlor i trappen heller. Den grå färgen på väggen är väldigt descent, skulle gissa på någonstans NCS 1500-N. Mumma, så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar