söndag 29 januari 2012

FRUKOST VID KÖKSÖN

Bild Erik Olsson


I mitt kök får vi inte plats längre, de sex Eames-stolarna + 2 barnpinnstolar + bebbestolen runt ett bord som är 180 cm långt... Två Eamesstolar får bara fladdra runt i köket bäst de vill, medan barnen kör sina pinnstolar hit och dit. Suck. Men i mitt nästa kök. Det som kommer att vara i ett spröjs-fönstrat hus på sisådär 250 kvm och härlig lektomt (stråkmusik), där! Där ska jag ha plats för köksbord, matsalsbord (där man kan sitta med gästerna utan att stirra i disken) och kanske till och med en köksö-frukostplats för barnen. Den här fristående frukostön ovan är grymt snygg, vitlackat metallunderrede och carrara skiva! Så snyggt. Lite levain, smoothie och latte på den... :) Med denna lilla frukostönskan skall jag ut och kika på hus, kanske. Trevlig söndag på er vänner!




3 kommentarer:

  1. Åh Karin! Vart kommer er fina karmstol/fåtölj ifrån eller vart kan man få tag på sådana? Superfin är den!!
    http://www.husohem.se/PageFiles/25397/41b5f215-5afe-49ea-821e-9f8496d95842.png

    SvaraRadera
  2. Hej Sara, tack, ja jag gillar dem med :) Fåtöljerna är vintage från 50-talet, i jakaranda trä. Väldigt tidstypisk design, så du hittar nog liknande i antikvitesbutiker eller på nätauktioner. Just mina kommer från en antikvitetshandel som låg i Bromma, numer nedlagd. Bor du i Stockholmsområdet är det ju fullt av antikhandlare bl a i Vasastan. Eller prova lauritz.com. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jätte fin och bra blogg!

    Var kommer köksön/bordet ifrån? Vet du var man kan hitta liknande?
    //Sabina

    SvaraRadera