fredag 13 januari 2012

SOMMARNYHET FRÅN IKEA - ADIRONDACKINSPIRERAD STOL

Bild IKEA Press


Hej i vintermörkret, börjar ni längta efter våren? Jag har sett några vår- och sommarnyheter som kommer till IKEA i vår, och favoriten har jag valt ut till er ovan. En adirondack inspirerad däckstol. Verkligen snygg, och bilden i sig är ju ljuvlig! Tänk att sitta där och mysa med en iskall glassdrink. Stolen släpps första veckan i mars och den går säkert åt som smör i solsken tror jag. Den här skulle jag kunna tänka mig på stenstranden på landet, absolut :)



PS Idag visar jag några fredagsmys-favoriter på min Hus & Hem blogg, klicka här.

5 kommentarer:

  1. Riktigt fina! Måste kolla in när de kommer i butik:-)

    ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Åh tack för du va så supersnabb på svara sist ja ställde en fråga å tack för alla toppen tips du dela med dej av. Jag har läst dina inlägg om belysning men här en fråga om lampor å belysning då det är högt i tak.
    Om det är fyra meter i taket där det är som högst å så snedtak sedan vad ska man ha för lampor där? Det finns fyra uttag högst upp men är rädd för att stora runda lampor ska se ut som bollar där uppe.? Har du nåt tips? Det finns även uttag för två lampor på väggen å även dessa är hyfsat högt upp på väggen. Det va svårt att veta va man ska ha där kände jag och ett tips mottages mkt tacksamt...:)

    SvaraRadera
  3. Linalotta, det vanligaste (som blir snyggt också) är väl att man försöker att pendla ned lampor. En modern variant, industri eller kristallkrona, stilen bestämmer du själv. Har du en fast punkt som du kan pendla ned lampor emot - så som ett middagsbord, eller en köksö, eller ett soffbord? Annars bör man inte pendla ned lampor för då hänger de ju bara fritt i luften. Man kan även prova utapåliggande spotar/spottallrikar i snedtaket om man inte hittar lampor man gillar att pendla ned. Ska se om jag hittar några snygga bilder så blir det väl ett inlägg.
    Lycka till!
    Karin

    SvaraRadera