fredag 19 oktober 2012

SNYGG MODERN ÖPPEN SPIS




PS jag måste bara visa denna urfina öppna spis i modernt snitt som jag hittade på Hemnet. Så grymt snygg, murad i vitt och med en ljusgrå stenskiva - så snyggt mot den svarta kassetten. Jag ser ju en hel del öppna spisar på husvisningarna jag går på. Men även om jag är ett fan av modern arkitektur (30-talet och framåt) och de kaxigt kantiga öppna spisarna, så är jag inte ett fan av tegelvarianterna som dök upp på 60- och 70-talen....



Så om det ser ut så här, skulle jag göra om till bilden överst men hjälp av en murare :) Den vita öppna spisen på bilden överst hör till ett vardagsrum jag skrivit om idag på Hus & Hem bloggen här, och hela huset ser du här. Öppen brasa mys pys och fredagskväll på er :)





Bild Skeppsholmen

1 kommentar:

  1. Snygg. Hade ett inspirationsinlägg om öppna spisar igår. Den här lägger jag till min inspo-mapp också, tack!

    SvaraRadera