måndag 21 januari 2013

MOODBOARD FÖR BARNRUM I UPPDATERAD VINTAGESTIL



Hej igen! Det här inlägget med barnrumsinspiration för våra blivande barnrum skapade endel frågor, hur gör man, måla golvet?, var kan man hitta osv. Så här kommer ett moodboard för er som är sugna på ett barnrum i vintageinspirerad stil men som kanske inte orkar/har lust att måla ett plankgolv harlekinrutigt. Man kan ju tapetsera en vägg istället. Harlekinrutig tapet, dockhus i trä samt, liten Bambi lampa från Fermliving (här). Mjuk Bambi att krama från finaste Steiff (här)(deras kramdjur finns också på NK), brandbil att åka på Vintage Toys, Babarposter Allposters/här. För min egen del, om det skall vintageinspireras, måste jag ha myyyycket vitt omkring, uppblandat med moderna möbler, så att det känns uppdaterat och fräscht. Så att det blir välbalanserat i min klassiska/modern mix.




Man kan ju till och med slå på stort och ha en egen karusellhäst till barnen - jag hittar inga rid-rådjur på nätet ;) - och då finns dessa vackra vita springare från Le Rocking Horse. Oh my, om jag haft en sån här när jag var liten.




Bild 1 kollage studio karin, 2 Le Rocking Horse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar