lördag 30 november 2013

JUL I MATSALEN



Så har då julkransarna kommit upp i burspråket i matsalen. Och blombuketten som fick följa med hem från handelsträdgården var vaxblomma. Jag och snittblommor, har inte jättebra koll. Min kompis som var med mig kunde alla blommor, exotiska, lite mer vanliga, alla helt enkelt. Jag valde efter färg, och dessa små blekrosa små vippiga kvistar fick alltså följa med hem. Vaxblomma. Även den lilla bordsgranen på Superfront-sideboardet fick följa med hem som julpynt.




Kransarna i fönstret. Gröna både inåt och utåt. Så nöjd. Jag fick lära mig av mina fina läsare att det är ris av kryptomeria :) Kransarna knöts upp med offwhite sidenband som jag fäste inne i fönsterbågen. (Kristallkronan på bilden är inte min, det är min mors, som hänger här på "semester" medan det renoveras.) Och självklart skall det vara TVÅ adventsljusstakar! En under varje krans. Men den andra ljusstaken reklamerades redan förra julen, så i år får jag se om jag hittar en likadan eller om det är börja om från scratch där.





Vyn inifrån vardagsrummet. Så här ser det ut med jul i ett hem i pågående renovering. Gardinerna är fortfarande för korta (ska orka lägga ned två st 6-meters-våder när som helst...) och om ni tittar noga mellan stolarna är det riven tapet ni ser, och i takkanten är det väldigt gamla rullar rullgardin som skall bytas ut. Men men, renoveringen får vila ett tag, nu är det julro här inne i matsal och vardagsrum! :) Trevlig kväll kära vänner.



Bild studio karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar