torsdag 3 juli 2014

MOODBOARD SOVRUMMET - FÖR ATT ÄNTLIGEN AVSLUTA



Hej spöregnstorsdag! Vi har inte förflyttat oss ut på landet, för det är så kallt och dåligt väder. Tar istället denna vecka (mellan obligatoriska mamma-och-barnvänliga utflykter emellanåt) tag i några sluttrådar hemma innan semestern tar oss härifrån. Sovrummet är det enda rum som står en chans att bli klart snart. Så, med "FÄRDIG"-stämpeln inom synhåll får sovrummet en touch denna vecka. Jag har förfinat sovrummets moodboard inför de sista inköpen. Jag sätter igång nu med det sista. Basen är klar: grå väggar som blev klara i våras, med ett linoljerecept jag blandade själv (inlägg här), och med stora vita spröjsfönster (som syntes här) samt ett renslipat furugolv (som syns här). Och det ger mig fria händer för fiffet och piffet. Allt på ingång just nu per postorder eller ligger redan här i kartonger. Tjohoo, det är bra med dåligt väder ibland så att man tvingas ta tag i de där detaljerna som aldrig blir klara.


Bilder från pinterest, kuddar från här och här, mässingsbeslag Stolen.nu, blombild lånad här och spröjsbild här.

4 kommentarer:

  1. Är på jakt efter en grå sänggavel (helst inte för hög) i tyg (den på bilden ser fin ut). Tips?
    Fin sommar!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. åh ser ju ut att bli riktigt snyggt ...hoppas på att få se en bild på det färdiga resultatet med ...:)/ pernilla

    SvaraRadera
  3. Den grå tyggaveln på bilden ser nästan ut att vara en demolerad 50-talssoffa, med den kurvan. Men jag vet inte var den kommer ifrån, det är pinterest och google sammanklippt... Men jag skulle leta på lauritz och andra nätbutiker! Lycka till :)

    Pernilla, självklart!

    Karin
    Karin

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt för dig att komma in i "piff-fasen" i sovrummet :). Det kommer att bli så fint. Men nu är jag riktigt nyfiken att veta vilka nattduksbord det blev....? Ser mycket fram emot att se det färdiga resultatet :). / Helene

    SvaraRadera